Jak vydělávat na Youtube

Youtube je největší videoportál světa, který vlastní Google.

Vydělávat peníze na Youtube nemusí být pouze pro vyvolené. Dnes takto může vydělávat peníze opravdu každý. Než ale zanecháte svou současnou práci, vydržte. Pokud chcete díky videím a reklamě opravdu zbohatnout, připravte se na to, že budete potřebovat opravdu velké množství shlédnutí videí.

Jsou však i jiné možnosti, kterými se dá s pomocí portálu Youtube vydělávat.

 

Mrkněte i na EBOOK: Jak dělat videomarketing na YOUTUBE

Způsoby výdělku pomocí Youtube

1) Zpeněžení vlastních videí díky reklamě u videa

Abyste mohli tímto způsobem vydělávat, musíte být autorem obsahu videa. To zahrnuje jak obraz, tak i hudbu. Pokud toto není splněno, Youtube vám neumožní video zpeněžit.

Google tomuto způsobu říká YouTube Partner Program, je určen uživatelům, kteří pravidelně sdílí nová videa nebo například provozují oblíbený videoblog. Využívají ho třeba lidé, kteří se věnují videoreceptům, tancování, zpívání či třeba posilování. Většina lidí s tím začne jako s koníčkem, ale postupem času zjistí, že se tím mohou i živit :).

Někdy však není třeba dělat videa pravidelně. A k vytvoření sledovaných videí musíte být ani celebrita s týmem pomocníků za zády! Opak je totiž pravdou. Podívejte se třeba na světoznámé video Charlie Bit My Finger. Myslíte si, že ho vytvářel tým lidí? :)

Pro příklad uvádím ještě několik zajímavých virálních, ale amatérských videí.

Dramatic Chipmunk – někdy stačí jen dobře namířit kameru a přidat dramatickou hudbu, 6 vteřin a 40 milionů shlédnutí

Nicky – Rich Boy – I v českých podmínkách se dá vytvořit virální video s několika milionovou sledovaností

Potter – Puppet Palls

Pokud se vám povede natočit virální video, které shlédnou miliony a desítky milionů lidí, tak si tím můžete dobře přivydělat. Mým odhadem je, že za každých 1000 zhlédnutí můžete vydělat přibližně 1 dolar nebo chcete-li 20 korun.

Závisí jen na počtu diváků, které přilákáte, a tedy na počtu lidí, kteří uvidí reklamu umístěnou před vaše video.

Publikování videí na Youtube dnes u nás není o rapidním bohatnutí, speciálně ne v případě běžných uživatelů, to ale nemění nic na faktu, že kolik si vyděláte závisí jen a jen na vás… a vašich fanoušcích.

Je třeba vzít v potaz, že česky mluví 10 milionů lidí a Anglicky přibližně jedna miliarda. Pokud tedy chcete oslovit hodně lidí a vydělávat reklamou, točte videa v angličtině.

Abyste se mohli stát partnerem, musíte již mít určitý počet zhlédnutí svého kanálu.

Mrkněte i na EBOOK: Jak dělat videomarketing na YOUTUBE

2)      Umístění reklamy do samotného videa

Další možností, jak vydělávat díky Youtube je, že se dohodnete s nějakou firmou, která vám zaplatí za to, že natočíte video, ve kterém ji budete propagovat. Inspirovat se můžete třeba tímto českým virálním videem.

Za ten si jeho autoři vysloužili peněžitou odměnu 90 000 korun. V TV by za takovou reklamu zaplatila firma milion a více.

3)      Umístění videí na svém webu

Díky videím se dá vydělávat i jinak. Když vytvoříte pro lidi internetovou stránku se zajímavým obsahem a videi (podotýkám, že v tomto případě ta videa nemusí být vůbec vaše), můžete monetizovat vlastní internetovou stránku s velkou návštěvností. Stačí pravidelně umisťovat zajímavá videa zaměřená na nějaké téma na web.

Namátkou jsem pro příklad našel třeba tuto stránku s kočičími videi.

Výhodou je, že obsah za vás vytvořil už někdo jiný. Vaším úkolem je tedy videa najít a pravidelně je umísťovat na svou stránku a samozřejmě stránku propagovat, aby si našla to správné publikum. Stránku poté můžete zpeněžit třeba reklamou od Googlu nebo se stát partnerem nějakého internetového obchodu pro kočky(v případě videí o kočkách) a propagovat tam jeho zboží.

4)      Odkaz ve videu na váš web, produkt, projekt

Tento způsob jsem nedávno začal využívat já. Natočíte nějaké zajímavé video a umístíte na jeho konec nebo začátek svou vizitku, resp. odkaz na svou stránku. Díky tomu získáte nové návštěvníky na svůj web, a můžete s nimi dále pracovat, budovat vztahy a posléze jim něco prodat.

 

Mrkněte i na EBOOK: Jak dělat videomarketing na YOUTUBE

Jak natočit video, které uvidí hodně lidí

Abyste svým videem zaujali co největší počet lidí, potřebujete dodržet některý z níže uvedených bodů, ale nejlépe všechny.

Angličtina

Pokud se ve videu mluví, tak by mělo být určitě v angličtině.

Viralita

Video by mělo lidi zaujmout natolik, aby ho chtěli sami sdílet.

Může to být chytlavá melodie písničky.

Může to být trapnost vystupujících lidí.

Může to být opravdu tak srandovní, že to hned pošlou dále.

Video by nemělo být příliš dlouhé, aby lidi neodradilo, ale ani ne příliš krátké, abyste je opravdu zaujali.

 

Gangnam Style – Psy

Nejsledovanějším virálním videem v historii Youtube je hit Gangnam Style, který k dnešnímu dni viděly skoro dvě miliardy lidí. Tam už může jít o docela zajímavý příjem z reklamy :).

Video totiž splňuje hned několik základních virálních bodů. Je velmi zábavné. Písnička je chytlavá. Je tam jeden opakující se taneční prvek, který se neustále točí dokola, a který tu nikdy nebyl.

Kdyby se ve videu mluvilo Korejsky, tolik lidí by nezaujalo, ale protože jde o hudební klip, tak to nevadí.

Mrkněte i na EBOOK: Jak dělat videomarketing na YOUTUBE

Petr, fabay.cz

Autor blogu: Petr Havránek

Rád lidi inspiruji a motivuji každý den, a proto si můžete nechat posílat: Transformační citáty

Další příspěvek
Leave a comment

1 Comment

  1. Pomoci Youtube dnes slusne vydelavaji ruzne dive lowcost videa, napr, kde rozbaluji kindervejce, nafukuji balony a podobne.

    Odpovědět

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


× tři = dvacet sedm

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>